بارگیری

چه ورزش‌هایی از چاقی جلوگیری می‌کنند

۱۶ / ۰۷ / ۹۶
۱۸:۰۴

برخی ورزش‌هایی که در باشگاه یا خارج از باشگاه انجام می‌شوند می‌توانند از چاقی مفرط جلوگیری کنند.
به‌ گزارش ایسنا و به نقل از سایت MNT، چاقی مفرط یکی از مشکلات جامعه مدرن است. آمارها نشان داده است که در کشور انگلیس ۶۲ درصد افراد دچار اضافه وزن یا چاقی مفرط هستند.چاقی مفرط ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های دیگری همچون فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و آسم شود. ورزش یکی از راه‌های جلوگیری از چاقی مفرط است، اما همه نوع ورزش نمی‌توانند از این مشکل جلوگیری کند.
برخی حرکات ورزشی که در باشگاه می‌توانند از چاقی جلوگیری کنند عبارتند از:
شنای سوئدی، اسکات با وزنه، دراز و نشست و کرانچ، دمبل زدن، انجام ورزش‌های هوازی و قدرتی همراه با هم توصیه می‌شود. ورزش‌های مختلفی که از چاقی جلوگیری می‌کنند به ترتیب تاثیرگذاری عبارتند از:
۱٫ دویدن ۲٫ طناب زدن ۳٫ فوتبال ۴٫ تکواندو ۵٫ شنا با شدت زیاد ۶٫ دویدن بر روی پله ۷٫ دویدن با سرعت کم ۸٫ تنیس ۹٫ کوهنوردی ۱۰٫ بسکتبال ۱۱٫ ایروبیک با شدت زیاد ۱۲٫ اسکیت ۱۳٫ اسکی ۱۴٫ اسکی روی آب ۱۵٫ روئینگ ۱۶٫ هایکینگ(پیاده‌روی در کوه و زمینهای شیب دار) ۱۷٫ شنا با شدت کم ۱۸٫ ایروبیک در آب ۱۹٫ بسیبال ۲۰٫ کایاک ۲۱٫ وزنه‌برداری ۲۲٫ ایروبیک با شدت کم ۲۳٫ پیاده روی سریع ۲۴٫ اسنوبرد ۲۵٫ گلف ۲۶٫ یوگا ۲۷٫ والیبال ۲۸٫ دوچرخه‌سواری ۲۹٫ کانو ۳۰٫ تای چی ۳۱٫ بولینگ ۳۲٫ پیاده روی ۳۳٫ هاتا یوگا